Saturday, February 2, 2013

Sedang umur itu satu amanah



                                                                 assalamualaikum w.b.t
alhamddulillah syukur padaMu Allah.....Dengan limpah kurniaMu, aku masih bernafas merasai nikmat duniaMu sehingga hari ini...Umur meningkat ke usia 27 tahun....


umur ini satu amanah..
tika umur yg semakin meningkat...

tertanya aku pd diri sendiri..
apa yg telah kuperbuatkan utk bekalan di sana nanti..
apa yg telah aku lakukan utk agama..
apa yg telah aku lakukan pd keluarga..
adakah aku telah sampaikan walaupun satu ayat dari dakwah Rasul
adakah aku telah memberi peringatan,
bagaimana amal ibadah yg aku lakukan..
bagi meniti tititan sirat..

Terima Kasih emak dan ayah
emak yang menanggung kepayahan ketika aku di usia kandungan
ayah yang berpenat lelah dibasah keringat
membesar dan menjaga diri ini
kepayahan ibu dan ayah membesar dan mendidik tanpa mampu diukur
mereka melakukan tanpa syarat
hanya kasih dan sayang dan segala pengorbanan
terima kasih emak dan ayah

""""sedang umur ini satu amanah.."""""

mohon doa sahabat2 agar diri tetap istiqomah, menjadi anak yg soleh..hamba yg soleh, dan moga perjalanan hidup ini akan lebih bermakna dengan mencari redha Ilahi. Jom sama2 melangkah mendekatiNya.  


Alfaqir ilaarobbihii
Ibnu   Idris,
Kampung Gajah, Perak Darul Ridzuan
2 februari 2013

No comments: